Friday 12 April 2013

Cemburu ku Buta sangat?

Entri kali ni mungkin aneh sedikit. Entri ni mungkin khusus untuk para isteri di luar sana. Jom hayati situasi di bawah:
Suami (A) perlu pergi ke temuduga kerja. Kebetulan pula sepupu perempuan (C) perlu menghadiri temuduga, diringkaskan cerita si (C) pun pergilah ke temuduga dengan si (A) ni. Diakhirkan cerita, si (B) ni isteri kepada (A) cemburulah pula. Kata si (A) ni dating dengan (C). Macam biasa (perang 'dingin' pun terjadi).
Apa yang ingin diketengahkan adalah, cemburu itu memanglah perlu dalam rumahtangga sebagai simbol si isteri sayangkan suami , tetapi kalau dah cemburu sehingga tahap buta sangat pun tidak boleh juga. Sebagai seorang isteri, kepercayaan itu perlulah diberi kepada suami. Dibimbangi bila kita cemburu sangat, nanti suami cari lain betul-betul (kan payah nanti?) .



Kunci kebahagian rumah tangga adalah saling mempercayai. Suami pula, bila isteri sudah meletakkan kepercayaan yang tinggi, jangan pula mengecewakan isteri dengan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Sebolehnya, apa yang terjadi pada diri dan selagi boleh dikongsi dengan isteri, silalah kongsi. Jangan biarkan isteri menaruh rasa curiga terhadap diri anda.

Ingat para isteri di luar sana, belajar untuk menaruh rasa percaya pada suami anda.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...